maanantai 4. kesäkuuta 2012

Ei oireita

Vaikka raskaus ei ole sairaus, niin kyllähän sitä kaikenlaisia oireita odottelee. Jos kuukautiset eivät olisi jääneet pois en tietäisi olevani raskaana (toki se positiivinen raskaustesti, mutta muuten).

Viikolla kaksi rintalastaan tuli paljon hormoninäppyjä, mutta ne kuivuivat pois viikolla neljä. Viime viikon lopulla sitten yhtenä iltana alavatsassa oli tuntemuksia, mutta sen illan jälkeen niistäkään ei ole ollut tietoa.

Nyt olen joko viikolla viisi tai kuusi. Minulla ehti olla vain kaksi kiertoväliä, toinen 27 päivää ja toinen 31 päivää, joten en tiedä minkä mukaan tässä nyt sitten lasketaan. Ensimmäiseen neuvolakäyntiin on vielä kaksi viikkoa, joten siihen asti saan elellä "noin" viikoilla.

Olen tietty käynyt täyttämässä netin raskauslaskurit (www.vau.fi oli paras) ja saanut sieltä päivät kaikkien kiertopäivien mukaan. Mutta nyt siis mennään kuitenkin viikkojen viisi ja kuusi vaihteessa ja laskettu aika on tammikuun lopussa.

Ei minulla ollut alkuraskaudessa mitään oireita Vauhtihirmua odottaessakaan, mutta olin pelännyt että saisin ne kaikki nyt tuplana. Ehtiihän tässä toki tulla vaikka mitä, joten pitää kai olla tyytyväinen vallitseviin olosuhteisiin. (Ja loppuraskaudessa minulla oli oireita vaikka muille jakaa, joten kyllä tässäkin tasapaino säilyy.)

Tai no. Yhtenä oireena voisi tietty pitää tuota pötsiä, joka on ilmaantunut navan alapuolelle. Painoa tuli kuitenkin se kolme kiloa ekstraa jo ennen raskautta, että ei kai sitäkään voi oireena pitää. Siis raskaudesta. Surkeasta itsekontrollista kylläkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti