perjantai 9. maaliskuuta 2012

Naisen elämää osa 2

Naistenpäivä ehti mennä jo, joten on liian myöhäistä toivottaa hyvää naistenpäivää, mutta toivottavasti kaikilla oli mukavaa.

Olen todennut itsekseni, että naistenpäivä on aika kaksipiippuinen juttu. On ihanaa, että naisia juhlistetaan, mutta haluaisin elää maailmassa, jossa ei tarvittaisi erikseen naisten päivää. Mutta koska kaikkea ei voi (kai) saada, niin otetaan ilo irti siitä mitä meillä on.

Olen täällä blogissa pohtinut aikaisemmin kuukautisia ja toista lasta kirjoituksessa Naisen elämää. Kun kuukautiseni vihdoin alkoivat, huomasin että ensimmäinen mahdollinen laskettu aika sijoittuisi joulukuun alkuun. Tässä minulla on ollut reilun viikon verran aikaa miettiä niinkin turhaa asiaa kuin sitä, että annammeko lapsen saada alkunsa nyt jos niin on käydäkseen.

Asian pohtiminen on aika hassua siinä vaiheessa, kun lapsi olisi saanut saada alkunsa minä tahansa kuukautena viimeisen puolentoista vuoden ajan. Ihana keskustelu Haaveilijan kanssa palautti asiat oikeille paikoille. Joten toivotaan, että näin naistenpäivän tienoilla uusi pieni ihme saisi alkunsa.

Ja voin paljastaa, että minä haaveilen omasta pienestä prinsessasta. Olen varmasti aivan yhtä onnellinen on mahdollinen tuleva lapsi sitten tyttö tai poika, mutta koska meillä on jo yksi poika, niin olisi aika kivaa saada tyttö. 

Kun aloin aikoinaan odottaa Vauhtihirmua, toivoin tyttöä. Toivoin tyttöä sen takia, että en ollenkaan osannut kuvitella, että millä tavoin poikia kasvatetaan. Sitten jo ennen ensimmäistä ultraa sekä minä että Haaveilija olimme aika varmoja, että mahassa kasvava pikkuinen olisi poika. Toisessa ultrassa asia sitten vahvistui, ja minä olin vähän kauhuissani. Laskettuun aikaan mennessä olin kuitenkin jo iloinen siitä, että saamme pojan (näin se ihmismieli sopeutuu).

Ja näin jälkeenpäin katsottuna voin todeta, että en olisi "kasvattanut" tyttöä mitenkään eri tavalla. Vaikka maailma on osittain erilainen tytöille ja pojille ja miehille ja naisille, niin vauva-aika ja varhaislapsuus ovat aika samanlaisia.

Minä olen kova puhumaan, laulamaan, halailemaan, hellimään ja suukottamaan. Vauhtihirmu on saanut suuren annoksen rakkautta ja lämpöä ja niin tulevat saamaan kaikki tässä talossa. Sukupuoleen katsomatta. Ja myös ikään katsomatta, koska Haaveilija saa myös osansa hellyyden osoituksista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti